BOEING 787-9 DREAMLINER (VIRGIN ATLANTIC)

 

Boeing 787, přezdívaný též Dreamliner, je poslední z řady produktů firmy Boeing. V současné době se vyrábí ve třech verzích: 787-8, 787-9, 787-10. Jednoduše řečeno čím vyšší číslo, tím je letadlo delší a tím pádem je větší jeho kapacita a současně se zkracuje i jeho dolet. V porovnání s předchozími produkty firmy Boeing nabízí Dreamliner nižší provozní náklady díky novému typu motorů s upraveným tvarem listů rotoru, odlehčenou konstrukcí díky použití uhlíkových vláken. Všechny nové technologie ovšem s sebou nesou i negativa a to jsou v případě trupu Dreamlineru nejasnosti o vodivosti blesků a pevnosti v případě havárie. Stejně tak jsou motory ještě stále velmi problémové a letadla musejí být často odstavena z provozu. Společnost General Electrics, která tyto motory vyrábí již musela platit milionová odškodnění leteckým společnostem za zpožděné dodávky a následné technické problémy. Dále měli Dreamlinery téměř rok zákaz létání kvůli přehřívání nového typu baterie. Tyto problémy však byly po dlouhých prodlevách odstraněny a dnes slaví Dreamlinery obrovský úspěch a trhají rekordy v počtu objednaných kusů (k dnešnímu dni to činí přes 1500). Co se týče kabiny pro cestující, tak Boeing přišel se dvěma zásadními změnami. V současnosti se kabiny letadel přetlakují od výšky cca. 8000 stop ale v Dreamlineru je to 6000 stop. To má za následek vyšší koncentraci kyslíku, vyšší vlhkost a tím pádem se redukuje vysušování pokožky a tzv. Jetlag neboli pásová nemoc. Dalšími novinkami jsou barevná světla v kabině pro pasažéry, která umožňují přizpůsobovat osvětlení vnějším podmínkám a tím dále regulovat jetlag. Okna jsou v porovnání se svými předchozími verzemi mnohem větší a mají revoluční zatmívací mechanismus namísto obvyklých plastových zástěnek.

Zde můžete shlédnout můj let na Boeing 787-800 z Heathrow do Seattle:

Společnost Virgin Atlantic je slavná pro svůj nadstandartní servis a svým jiným přístupem k zážitku z cestování. Na rozdíl od většiny aerolinek, společnosti Virgin Atlantic neboli VS, utrácí obrovské peníze za reklamu, interiér letadel, značkové uniformy, catering a další. Bohužel jejich snaha dělat všechno dobře a jinak zapříčinila jejich finanční problémy. Přesto, že lidé vyžadují kvalitní servis, tak za něj nejsou ochotni platit a ceny letenek VS nejsou záležitostí výletů na víkend.
Během nástupu dostanete východu lahev vody. Velmi ojedinělá záležitost. Na sedadle na vás čeká polštář, deka a sluchátka.

Po startu vám posádka rozdá menu, preclíky a pití.



Dnes už je tomu sice jinak ale v době pořízení této fotky byly VS jednou z mála aerolinek, která nabízela výběr ze 3 jídel. Standart v economy třídě je výběr ze 2.
Během tohoto 11 hodinového letu jsme dostali najíst celkem 5x, pokud budu počítat i ty preclíky, takže posádka si opravdu příliš nesedla. Dalšími chody byla zmrzlina, rajčatovo-sýrová kapsa a sandwich box s brambůrkami, čokoládou a bonbony. Samozřejmě ne vše najednou, jen jsem to napsal vše dohromady pro přehlednost :).


Ovšem servis, na který já se těším vždy nejvíc, je duty free. Sbírám totiž modely všech letadel, na kterých jsem osobně letěl. Samozřejmě můžete si to dnes všechno objednat z internetu, ale já chci opravdu jen ty, ve kterých jsem já seděl, jinak to není ono :).
Fotek více nemam ale určitě shlédněte moje video na začátku tohoto blogu. Seattle se nachází v hornaté krajině plné jezer a podařilo se mi zachytit krásné scénické přistání s výhledem na sopku Svatá Helena.




Komentáře

Oblíbené příspěvky